A Blanes, amb 6.118 persones més grans de 65 anys, només el 0,23 % gaudeix del servei de teleassistència mentre que la mitjana estatal és de 3,5%.
El PSC de Blanes presenta una proposta d’acord al proper Plenari municipal per tal que el servei de teleassistència sigui gratuït per als ciutadans que el necessitin, i perquè es faci un pla de difusió ampli i efectiu entre els usuaris potencials. Aquesta proposta forma part del seu programa electoral i es basa en la constatació de la baixa utilització del servei que presta Creu Roja per encàrrec de l’Ajuntament de Blanes en els darrers 10 anys.
La poca utilització del servei ve provocada, a l’entendre del PSC, per un nombre de serveis màxims contractats insuficient, 16, i un cost elevat, 39,26€ al mes, així com per una manca de informació del servei.
La teleassistència és un servei a domicili destinat a persones amb un grau de dependència limitat, que tenen capacitat per a la correcta utilització de l’aparell, que viuen soles o amb persones que no poden atendre’ls de manera continuada. La seva funció és proporcionar un contacte permanent amb l’exterior i donar resposta inmediata en cas d’emergència. La teleassistència afavoreix l’autonomia personal i permet que els usuaris, principalment persones grans, romanguin en el seu entorn habitual, amb seguretat i tranquil·litat per a ells i per als seus familiars. Per aquestes raons, els experts recomanen que s’estengui el seu ús, i moltes administracions han endegat plans a tal efecte.
Segons dades estatals del 2006 el cost del servei està situat al voltant de 22 € i la seva utilització és d’un 3,5% de les persones majors de 65 anys. Aquestes dades contrasten amb les de la nostra vila que el cost per a 2008 és de 39,26€ i una utilització d’un 0,23%. Així mateix en la majoria de poblacions el servei es presta gratuïtament mentre que a Blanes els 14 usuaris han de pagar quantitats variables.
El PSC creu que, a banda de garantir la gratuïtat de la teleassistència als usuaris locals, per universalitzar-lo entre les persones que el necessiten, cal revisar el conveni que proveeix el servei, i millorar la difusió de la seva existència.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario